search
main
Топ 10
Рособрнадзору поручен анализ бюрократической нагрузки на педагогов Секреты скорочтения: топ-10 упражнений для развития навыков Чем отличается детская школа искусств, которую Владимир Путин открыл в Херсонесе Главный редактор сетевого издания «Учительская газета» вручил спецприз конкурса «Педагоги года Москвы» Российские школьники начали изучать языки народов Африки, чего не было даже в СССР Профессии будущего: куда пойти в ИТ, если ребенок гуманитарий Смешанное или гибридное образование: о современных формах обучения рассказали в РАО Сердце отдают детям: в Москве назвали имена лучших педагогов дополнительного образования Молодые педагоги ЯНАО смогут получить 600 тысяч рублей Анатолий Вассерман рассказал студентам СКФУ, как запомнить большие объемы информации В 2022 году более 5 тысяч белгородских учителей подали заявление на аттестацию онлайн В Минпросвещения рассказали о единой модели профориентации школьников Быстро и эффективно готовим четвероклассников к выполнению заданий ВПР НКПТиУ возглавил рейтинг государственных колледжей в Ростовской области Год счастливого детства стартовал в Чувашии В России изменится механизм распределения бюджетных мест в вузах Приемная кампания 2023: какие даты нужно знать абитуриентам колледжей В России ежегодно будут вручать 1250 премий лучшим учителям Уроки по финансовой безопасности начались в школах и колледжах России Классный руководитель в Астрахани взяла в руки ножницы в воспитательных целях
0

План урока английского языка в 6 классе на тему “Family Life”.

Learning Objectives: 1. To enable the students to share opinions about different families. 2. To develop listening skills. 3. To develop communication skills when talking about people`s appearances and character. 4. To develop reading skills for detailed understanding of the text. 5. To develop dialogical skills.

I                    II                 V                   Look at the blackboard Repeat it after me             T-SS                                  Listening and reading of the text for detailed understanding Listen and underline the correct words (ex22 p32 Click on)     V              Checking the understanding of the text 11 Anna lives in a community (V) 12 A community is only one big house (X) 13 has lots of cousins she can play with (V) 14 is seven years old (X) 15 is from the USA (X) 16 likes playing football (X) 17 There are 4 people in Anna`s family (V) 2 Answer the questing (5 questions after the text): 21 How many people are there in Ana`s family? 22 Does have a large or a small family? 23 is 4 years old, isn`t he? VI Discussion: “The Advantages and Disadvantages of a large and a small family” VII Conclusion “The pupils tell the teacher what they have learnt at the lesson” IX Hometask             Ex 1-4 (Workbook) (in written)             Ex 3 to learn the words for Quiz (Workbook) X Marks   Мариэтта Солдатова, учитель английского яыка средней школы №28 города Люберцы Московской области

Aids and materials: Student`s Book (Spotlight-6), Cassette, Additional Texts.

Pictures: Punch cards, video-player, cassette-recorder, video activity book, lesson plan.

I.                   Introduction

1.1 Greeting. Checking attendance               T-SS

1.2 Asking questions to a newcomer             SS-S

1.3 Presenting the theme of the lesson

“Family Life”                                     T-SS

II.                Checking up the homework

Some of the students speak about their family tree. They show the pictures of the tree. The rest of the students ask them questing to get more information.

III.             Listening and speaking

Listen to the dialogue then use the prompts to act out similar dialogues (Ex.2, p 8)

IV.              Phonetic drill. Listen and repeat (ex. 6, p.9)

Phonetic game (the students pronounce a word with the sounds [a:] or [з:] and get a card for each correct word. For 5 cards a pupil gets “5”.

V.                 Listening for specific information

Anticipated difficulties:

Look at the blackboard. Repeat it after me             T-SS

Brazil

Amfana

Lucy

Listening and reading of the text for detailed understanding “Family Life”

Listen and underline the correct words (ex.22 p.32 Click on).

VI.              Checking the understanding of the text.

Now we will work with punch cards: Listen and tick (V) if you agree, and put (X) if you disagree:

1.1 Anna lives in a community (V)

1.2 A community is only one big house (X)

1.3 Lucy has lots of cousins she can play with (V)

1.4 Amfana is seven years old (X)

1.5 Amfana is from the USA (X)

1.6 Amfana likes playing football (X)

1.7 There are 4 people in Anna`s family (V)

2. Answer the questing (5 questions after the text):

2.1 How many people are there in Ana`s family?

2.2 Does Lucy have a large or a small family?

2.3 Amfana is 4 years old, isn`t he?

VII. Discussion: “The Advantages and Disadvantages of a large and a small family”

VIII. Conclusion “The pupils tell the teacher what they have learnt at the lesson”

IX. Hometask

Ex. 1-4 (Workbook) (in written)

Ex. 3 to learn the words for Quiz (Workbook)

X. Marks

Мариэтта Солдатова, учитель английского языка средней школы №28 города Люберцы Московской области

Оценить:
Читайте также
Комментарии

Новости от партнёров
Реклама на сайте